VVIP DENAI CINTA

26 April 2011

Kereta Jatuh KB Mall Pemilik Kereta Dipenjara Setahun





Pemilik Kereta Jatuh Dalam KB Mall Dihukum Setahun Penjara

BERNAMA
KOTA BAHARU, 26 April : Seorang penjaga burung layang-layang dijatuhi hukuman penjara setahun kerana cuai sehingga menyebabkan kematian dua penuntut kolej kejururawatan selepas keretanya menjunam di Kompleks Membeli belah KB Mall pada 2009. Masjistret Norhaslinda Che Seman menjatuhi hukuman itu setelah Mohd Sabri Jusoh, 29, gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan dan disabitkan bersalah.

Dia dituduh menyebabkan kematian dengan cuai terhadap Siti Amira Shamsudin, 19, dan Siti Nur Dianah Azman, 23, di kawasan Kompleks Membeli Belah KB Mall, pada 5.10 petang, 6 Disember 2009. Mohd Sabri didakwa mengikut Seksyen 304A Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Media sebelum ini melaporkan, dua penuntut kejururawatan Kolej Masterskill Kota Baharu meninggal dunia, manakala seorang rakan mereka cedera parah ditimpa kereta Ford Laser yang terjunam dan menimpa mangsa dari tempat letak kereta di tingkat tiga KB Mall itu selepas merempuh dinding lubang angin di situ.

Siti Amira, dari Gua Musang, mati di tempat kejadian manakala rakannya, Siti Nur Dianah, dari Wakaf Bharu, Tumpat, meninggal dunia ketika dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII). Rakan kolej mereka, Rashidah Ahmad Lotfi, 24, dari Jerteh, Terengganu dan pemandu kereta, Nor Ain Said, 19, yang cedera parah pada kepala, telah dirawat di hospital yang sama.















1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setahun je penjara!!!!!
yang meninggal tu cam mana???
berbaloikah hukuman sedemikian terhadap kecuaian manusia sehingga menyebabkan kematian insan lain..??
kalau saudara-mara dia yang kena cam mana???
dunia ni dia boleh lepas,tapi akhirat nanti barulah tahu.....

Related Posts with Thumbnails