VVIP DENAI CINTA

09 April 2010

RAFIQIN DARWISY BOLEH TERKELUAR ISLAM ATAU MURTAD!!!

Pelaku Dituntut Mohon Maaf
Penceramah bebas, Wan Akashah Wan Abdul Hamid yang juga suami kepada pendakwah terkenal, Siti Nor Bahyah Mahamood menyelar tindakan tidak bermoral itu (menghina Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri atau Din Beramboi).

Beliau menyifatkan individu yang menulis kata-kata kesat yang ditujukan kepada Allahyarham sebagai berdosa besar dan harus memohon maaf kepada keluarga serta waris terdekat.

"Walau apa cara sekalipun, sebagai umat Islam, kita tidak boleh menyentuh lagi mengenai keburukan si mati, sebaliknya perlulah selalu memperkatakan tentang kebaikan yang telah dilakukan olehnya," katanya.

Mengulas tentang sikap pelaku itu yang turut mempermainkan surah Al-Fatihah dalam menghina Allahyarham Din Beramboi, Wan Akashah berkata, dia turut menanggung dosa besar. "Itu adalah dosanya dengan Allah dan mengikut hukum Islam, dia boleh terkeluar daripada Islam atau murtad. Maka, dia harus bertaubat dan segera memohon keampunan dari Allah," tegasnya.

Beliau menambah, pemantauan juga harus dilakukan oleh ibubapa bagi memastikan anak-anak tidak melakukan perkara sedemikian tanpa pengetahuan mereka ekoran gejala ini berkait rapat dengan kepercayaan dan akidah seseorang. "Apatah lagi perkara itu turut mengaibkan si mati," katanya. - Sumber Sinar Harian 08.04.2010

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails