VVIP DENAI CINTA

31 Januari 2012

Sabarlah Duhai HATI, Apakah Hanya Kerana Lipstik Nyawa Anak Kecilmu Melayang?

Gambar : Tiada kaitan dengan kisah ini. Sekadar Hiasan
untuk kita sama-sama bermuhasabah dan koreksi diri.


Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama". Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah!!! Wajah, tangan dan baju anak perempuannya penuh dengan calitan lipstik tersebut.

Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya. Setelah melampiaskan emosinya, ibu ini baru tersedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia kaget bercampur cemas lantas mengoncang tubuh anaknya sambil menangis serta memohon agar anak comel itu membuka matanya.

Namun sefalanya telah terlambat... Jantung si anak kecil berhenti berdengup. Nafas si anak malang ini telah terhenti. Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, di situ tertulis sebaris ayat yang ditulis menggunakan lipstik merahnya : "Adik sayang mama sampai bila-bila."


............................................................

"Ya Allah jadikanlah aku hambaMU yang penyabar, jadikanlah aku hamba-hambaMU yang pandai bersyukur, dan yang tetap bersyukur atas segala ketentuanMU (walau dalam nikmat dan dugaan)."

"Jadikanlah aku dalam pandanganku kecil dan dalam pandangan manusia besar. Ya Rabb, ampuni dan sayangilah aku serta bimbinglah aku kejalan yang KAU redho. Tempatkan aku bersama hamba-hambaMU yang menerima hidayah, berilah penghujung yang baik dalam kehidupanku, di dunia, lebih-lebih lagi di akhirat sana."

"Dan yang paling utama Ya Allah, ENGKAU tempatkanlah aku di kalangan hambaMU yang beruntung semasa di hari perhitungan nanti dengan rahmat kasih sayangMU. Ameeeeen Ya Rabbal 'Alamiin."


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails