VVIP DENAI CINTA

02 November 2011

JENAYAH TERKAWAL : Pegawai Polis Disamun!!!

"Seringkali apabila keluar statistik kadar jenayah oleh pihak Polis Diraja Malaysia, maka kita akan melihat statistik atau kadar jenayah kononnya berjaya dikawal dan dikurangkan. Namun yang PELIKNYA, saban hari kita mendengar dan melihat laporan di media perihal jenayah yang tidak kunjung berkurangan. Lihatlah, rumah pegawai polis pun disamun, apatah lagi rumah-rumah kita rakyat biasa........? Apa jaminan untuk keselamatan kita sebagai rakyat bawahan untuk bebas serta selamat dari perlakuan jenayah ini?"
PEGAWAI POLIS MANGSA SAMUN 3 LELAKI
KUANTAN, 1 November : Seorang pegawai polis berpangkat superitendan kerugian sebuah kereta dan wang tunai serta barangan lain selepas disamun tiga lelaki di rumahnya di Beserah di sini semalam. Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang Supt Mohd Haris Daud berkata, dalam kejadian 6.45 pagi itu suspek yang berumur lingkungan 28 hingga 35 tahun itu telah menceroboh masuk ke rumah mangsa di Taman Mewah Seri Bayu dengan bersenjatakan parang dan besi pencungkil pintu. 
 
"Mangsa, 56, dan isterinya, 53 tahun diacukan dengan parang dan besi kuku kambing dan kemudiannya diikat kaki dan tangan di kepala katil dengan mulut dan mata mereka turut ditutup," katanya kepada pemberita di sini Selasa. Suspek menggeledah rumah mangsa sebelum melarikan sebuah kereta Toyota Harrier serta telefon bimbit, jam tangan dan wang tunai RM1,700. 
 
"Jumlah kerugian keseluruhan dianggarkan RM90,000," katanya. Haris berkata mangsa yang merupakan anggota misi Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) di Sudan, baru pulang daripada bercuti pada Jumaat lepas. - BERNAMA

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails