VVIP DENAI CINTA

19 Ogos 2010

PUSAT PEMULIHAN PENAGIH FACEBOOK (PUSPEF) BAKAL DITUBUHKAN...?


Gejala penagihan dadah telah kita sedia maklum mengenai keburukan dan kerosakan yang menimpa diri sang penagihnya. Tetapi bagaimana pula dengan laman sosial seperti Facebook, Twitter, Myspace, Friendster, Tagged dan selainnya yang kian popular dan diikuti oleh jutaan penduduk dunia...???

Tidak dinafikan ada di antara kita yang 'ketagih' dengan laman-laman sosial ini. Sehari tak bersua bagaikan seribu tahun lamanya terpisah!!! Bahkan ada yang sanggup untuk melanggan laman sosial ini di telefon bimbit, kononnya bimbang tidak sempat melayari internet menggunakan komputer maka bolehlah terus berhubung ke laman sosial ini menggunakan telefon bimbit.

Kajian dan kesan 'ketagihan' terhadap laman sosial ini wajar juga diperhati dan dikaji. Sesuatu 'alat' yang dicipta oleh manusia itu pasti akan ada PRO serta KONTRAnya. Ada baik dan pasti ada juga keburukannya. Terserah kepada kita yang dikurniai akal oleh Yang Maha Kuasa untuk menggunakan kebijaksanaan akal tersebut untuk memilih 'jalan yang lurus'.

SELAMAT BER'FACEBOOK' tetapi usahlah sampai menjadi penagihnya... Bersama kita renung-renungkan serta bermuhasabah diri... Wallahu a'lam...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails