VVIP DENAI CINTA

28 Jun 2010

APA NASIB BANGSA MELAYU KHUSUSNYA ISLAM DALAM KEPIMPINAN DI MASA HADAPAN?

Nisbah mendaftar sebagai pemilih pilihan raya membimbangkan!!! 1 : 40

KUALA LUMPUR : Kajian Biro Keahlian dan Daftar Pemilih Pemuda UMNO mendapati nisbah antara orang Melayu dan bukan Melayu yang mendaftar sebagai pengundi baru sejak Pilihan Raya Umum 2008 sehingga bulan ini adalah 1 Melayu dan 40 bukan Melayu (1:40). -BERITA HARIAN

.............................

Mungkin kesan gagasan 1 Malaysia ;)

Membimbangkan apabila nisbah 1 Melayu dan 40 bukan Melayu mendaftar sebagai pemilih / pengundi baru dalam pilihan raya. 1Melayu? 40Non-Malay!!!

1Melayu = 1Malaysia

Lepas ni aku sarankan agar PM buat gagasan 100Malaysia. Barulah agaknya nisbah mendaftar pengundi baru dari kaum Melayu akan turut meningkat menjadikan 100 Melayu dan 40 bukan Melayu (100 : 40).

Pupuk kesedaran

Kesedaran kepada anak bangsa kita harus dipupuk mengenai peri-pentingnya mereka mendaftar sebagai pemilih / pengundi baru. Kesinambungan kuasa pemerintahan hanya akan tertegak apabila mereka melaksanakan hak mereka sebagai pengundi di dalam sesuatu pilihan raya. Bayangkan, apakah kita ingin menjadi bangsa yang merempat di bumi sendiri apabila kaum lain yang memegang tampuk kuasa...?

Terlalu disogok hiburan

Hiburan melampau, konsert, rancangan realiti tv, dan hidup seperti remaja barat yang kononnya 'up to date'. Dan lebih menyedihkan apabila hampir tiada langsung program ke arah penekanan dari sudut rohaniah. Ia antara punca mengapa golongan muda-mudi kita terleka dan terus hanyut dalam 'dunia khayal' mereka. Menjadikan mereka tidak peka kepada situasi semasa, tidak melihat kepada kepentingan membangunkan bangsa dan agama.

Sesuatu harus dilakukan agar anak bangsa kita tidak terus merasa selesa dengan keadaan sekarang sehinggakan mereka tidak prihatin kepada keadaan semasa dan situasi yang bakal berlaku di masa hadapan.

Apa akan terjadi kepada bangsa melayu khususnya agama Islam yang kita cintai seandainya tampuk pemerintahan tidak lagi dikuasai oleh mereka yang non-Muslim? Apakah kita redha menjad seperti umat Melayu di bumi Temasek (Singapura)? Atau apakah kita sanggup untuk menjadi seperti Muslim tertindas sebagaimana di Selatan Thailand atau Muslim yang disembelih Serbia di Bosnia Herzegovina...?

Apabila Islam memerintah, semua bangsa akan selamat tidak kira bangsa itu Islam atau tidak kerana Islam agama yang bakal menyelamatkan manusia. Tetapi apabila pemerintahan di tangan mereka yang tidak beragama Islam, maka tiada jaminan untuk umat Islam tidak ditindas dan tertindas. Wallahu a'lam.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails