VVIP DENAI CINTA

04 April 2011

TENTERA SEMBELIH BURUNG TAK BOLEH, MAKAN KERA TAKPE PULAK YE?

KECOH KONONNYA DENGAN ISU TENTERA SEMBELIH BURUNG ENGGANG, SAMPAI KENA GANTUNG TUGAS ABANG-ABANG TENTERA TU. YANG 'KENDURI' MAKAN KERA (macam dalam gambar kat bawah ni) TAK MENGAPA LA PULAK YEA...? Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah!!!








Anggota Tentera Sembelih Burung Enggang Digantung Tugas - Zahid Hamidi
BERNAMA
S
HAH ALAM, 3 April : Seorang pegawai dan empat anggota tentera lain-lain pangkat yang menyembelih seekor burung enggang di Taman Negeri Royal Belum di Gerik, Perak baru-baru ini, dikenakan tindakan gantung tugas mengikut Akta Angkatan Tentera 1972. Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata kesemua yang terlibat itu juga akan dihadapkan ke mahkamah untuk didakwa di bawah Akta Perlindungan Hidupan Liar 1972.

"Berdasarkan siasatan, ada pemburu lain yang menembak enggang itu sehingga jatuh. Apabila melihat keadaan burung itu yang lemah (hampir mati), anggota-anggota tentera terbabit telah menyembelihnya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Hari Keluarga Kelab Anak Rantau Bagan Datoh, di sini pada Ahad.

Ahmad Zahid berkata walaupun anggota tentera terbabit bukan pihak yang bertanggungjawab menembak burung enggang itu, mereka sepatutnya menyelamatkannya dan bukan bertindak menyembelih burung tersebut. Sehubungan itu katanya, kementerian tersebut terpaksa mengambil tindakan disiplin ke atas semua anggota tentera terbabit.

Akhbar sebelum ini menyiarkan berita bergambar menunjukkan beberapa anggota tentera sedang memegang seekor burung enggang yang telah disembelih dan gambar itu tersebar di beberapa laman web. Perbuatan itu mendapat bantahan orang ramai termasuk Persatuan Pencinta Alam.

1 ulasan:

man berkata...

Halal ke daging kera tu dimakan, rasa saya puakx ni lagi bodoh dah tahu haram masih dimakan, saya pun bekas tentera x pernah makan bendax haram semasa menjalani latihan.Ini sekadar latihan kenapa perlu dimakan bendax yg haram ni.Ulamak mengatakan semasa didalam latihan tidak diharuskan memakan makanan yg haram ia hanya dibenarkan semasa suasana darurat sahaja bukannya didalam latihan.Sebab itulah tenterax sekarang tidak berkualiti kerana batasx agama dilanggar begitu sahaja.Saya minta saudarax kita ni bertaubatlah kerana saudarax semua telah memakan makanan yg haram.

Related Posts with Thumbnails