VVIP DENAI CINTA

30 Oktober 2010

FINAL PIALA MALAYSIA 2010 - Kelantan vs Negeri 9

Lebih kurang tiga jam dari sekarang, pertembungan antara Red Warriors (Kelantan) dan Negeri Sembilan akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil (8.45malam). Pertemuan di pentas final dua tahun berturut-berturut untuk kedua-dua pasukan ini.

Satu pencapaian hebat buat Kelantan yang belum pernah menjulang piala berprestij ini untuk sekali lagi beraksi di pentas final, dan pastinya skuad Hoben Jang Hoben juga menyimpan hasrat tinggi untuk mempertahankan kejuaraan ini agar tidak terlepas piala keagungan bolasepak Malaysia ini untuk di bawa ke negeri Cik Siti Wan Kembang.

Semoga suasana kemeriahan perlawanan akhir malam ini tidak dicemari oleh insiden-insiden pergaduhan dan merosakkan harta benda awam setelah kegagalan pasukan kegemaran. Peminat Kelantan terutamanya pasti lebih matang dan tenang kali ini dalam menghadapi segala kemungkinan sama ada menang mahupun kalah pasukan mereka.

Semoga kebangkitan sukan bolasepak tempatan dapat kita kecapi bermula dari detik ini, sudah sampai masanya pembangunan sukan bolasepak tempatan kembali kekemuncak sebagaimana kegemilangan di zaman Allahyarham Mokhtar Dahari. SENARIO SOKONGAN PADU PEMINAT yang ditonjolkan peminat-peminat Kelantan wajar DIJADIKAN TANDA ARAS SOKONGAN buat semua pasukan lain yang bertanding di dalam liga tempatan. NYATA, SOKONGAN TIDAK BERBELAH-BAGI PEMINAT SETIA KELANTAN TURUT MENAIKKAN MORAL PEMAIN UNTUK TERUS MENGEJAR KEJUARAAN.

SELAMAT MAJU JAYA, SEMOGA BERJAYA MEMBAWA PULANG PIALA MALAYSIA SEBAGAI HADIAH KEPADA KDYMM AL-SULTAN BARU KITA...!!! TAKBIIIIRRRR!!!

1 ulasan:

SEPHIA berkata...

alhamdulilah..we won!

Related Posts with Thumbnails