VVIP DENAI CINTA

18 Mac 2010

DAH PUAS BERAHI; BARU NAK RAMPAS???!!!

Premis haram di pusat beli-belah disita, produk berahi RM20,000 dirampas
SUBANG JAYA : Segala jenis peralatan untuk kepuasan seks dijual secara terang-terangan di premis yang dikesan beroperasi secara haram di sebuah pusat beli-belah, di sini. Malah, pakej istimewa dinamakan ‘Kombo Klimak’ yang menghimpunkan alat kemaluan palsu tanpa wayar berserta bebola tajam untuk seks ganas dipamerkan di rak terbuka bersama tawaran harga istimewa. Kedudukan kedai terbabit yang hanya bersebelahan pawagam menjadi tumpuan ramai khususnya golongan muda, namun tiada sebarang tindakan dikeluarkan pengurusan pusat beli-belah berkenaan.

Rungutan pengunjung terutama ibu bapa akhirnya disalurkan ke Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) yang kemudian membuat serbuan dan merampas lebih 1,000 jenis produk berahi bernilai RM20,000 selain menutup premis terbabit.

Setiausaha Perbandaran MPSJ, Slamat Hamzah, berkata sebenarnya pengusaha berkenaan menyalahgunakan lesen perniagaan yang sepatutnya digunakan untuk menjual barangan kesihatan. "Selepas mendapat maklumat lengkap, kita menyerbu lokasi ini bagi memastikan pengusaha terbabit dikenakan tindakan sekali gus menjadi amaran kepada mana-mana peniaga jangan menyalah-gunakan lesen dan permit diluluskan."

"Bukan hanya operasi seperti ini, pegawai kita sentiasa menjalankan pemantauan di setiap pusat beli-belah, malah turut menyiasat aduan ramai untuk mengelakkan premis serupa dibuka di tempat awam," katanya selepas operasi sita dan tutup premis yang dilakukan kira-kira sejam dengan disertai 20 penguat kuasa MPSJ, di sini, semalam.

Mengikut Undang-Undang Kecil Pelesenan Perniagaan dan Perindustrian (MPSJ 2007), barangan boleh disita, manakala kompaun maksimum RM1,000 dikenakan terhadap pemilik lesen. BACA SETERUSNYA DI BERITA HARIAN


.........................


KISAH POCONG PART 2 - ADA JANTAN, ADA BETINA


Subang Jaya
Selangor
16 Mac 2010

PERHATIAN : ENTRY INI DIKATEGORIKAN SEBAGAI 18XXX, 18XXY DAN 18XXZ. Oleh itu, anda dinasihatkan menggunakan budi bicara dan pemikiran yang terbuka apabila membacanya


17 Feb lalu, saya menyiarkan entry ini: Ubat/Alatan Seks Jalanan
Ada yang bertanya status 'benda' begini yang dijual di kedai-kedai 'berlesen'.


Dan inilah jawapan kepada persoalan itu. Akhirnya, setelah media (akhbar Kosmo! terutamanya) menyiarkan tentang kegiatan ini yang sebenarnya seolah-olah tiada kawalan lagi, maka tindakan tegas mesti diambil.


Inilah antara punca masalah keruntuhan moral di ibu negara khususnya. Ia mudah didapati, malah pelanggannya sama banyak - lelaki dan perempuan, tanpa mengenail usia.


Masing-masing membeli atas keperluan mereka sendiri. (Keperluan?...!!!) Hampir semua jurujualnya adalah perempuan, dan menurut seorang jurujual, ini menyebabkan barangan ini lebih banyak dibeli oleh wanita.


Ada juga pembeli yang membelinya untuk dijadikan hadiah kepada pasangan mereka, selain untuk kegunaan sendiri.


Apakah tujuan membelinya, dan untuk apa digunakan,mungkin boleh dibuat entry lain agaknya. Serbuan serentak semalam di beberapa kedai yang terletak di pusat membeli-belah sekitar Kuala Lumpur dan Subang Jaya dan beberapa buah darinya diarahkan ditutup terus.


Mereka sebenarnya berselindung di sebalik permohonan lesen menjual barangan cenderamata, tetapi kerana tiadanya kawalan, inilah hasilnya. Hasilnya, berbagai barangan yang mungkin pelik bagi sebahagian kita, tetapi mungkin adalah keperluan bagi sebahagian lainnya, dirampas.


Terlalu banyak untuk disenaraikan, dan anda dinasihatkan melihat dan menyenaraikan sendiri apa yang anda lihat di dalam foto ini. Bagi yang berhajat untuk membelinya , tetapi tak sempat (sebab dah diserbu), mungkin beberapa bulan lagi, akan ada semula.

Jadi, tunggu...!!!


SUMBER DARI BLOG ONDSCENE

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails