VVIP DENAI CINTA

01 Januari 2011

TEKNIK PEMBUANGAN BAYI

Aku bukan nak menyokong. Tetapi 'kaedah' pembuangan bayi sebegini adalah lebih berperikemanusiaan dari mereka yang membiarkan bayi yang dilahirkan dengan meletakkannya dalam tong sampah hingga digonggong anjing. Atau membuang bayi di dalam tandas mahupun tempat-tempat lain yang memungkinkan bayi itu tadi terbunuh!!! APA-APAPUN, SEBAGAI MANUSIA DAN SEBAGAI UMAT ISLAM, GEJALA ZINA DAN PEMBUANGAN BAYI WAJIB KITA ELAKKAN. - Wallahu a'lam.

CARA BARU BUANG BAYI?
SEREMBAN, 31 Dis : Qurratnaini Amni Jamaludin, 20, sedang menunggu rakannya di Stesen KL Sentral bila tiba-tiba bahunya ditepuk dari belakang. Beliau lantas menoleh dan terlihat seorang wanita Melayu dalam lingkungan 20-an mendukung bayi lelaki dipercayai baru berusia seminggu. Wanita bertudung serta berseluar jean dan berbaju warna hijau lumut itu meminta beliau menjaga bayinya seketika kerana katanya dia hendak ke tandas.

Qurratnaini menunggu seketika untuk wanita itu mengambil semula bayinya. "Kemudian, saya tunggu, dan tunggu...hingga kira-kira dua jam!, namun wanita itu tidak juga muncul. Saya mula panik, curiga dan bimbang... Saya hubungi ibubapa saya di Rantau (Negeri Sembilan). Mereka datang dengan kereta untuk mengambil saya dan membawa bayi itu ke Seremban," katanya kepada Bernama di sini.

Qurratnaini berkata, atas nasihat ibubapanya, bayi seberat 3.5 kilogram dan berkulit sawo matang itu diserah kepada Hospital Tuanku Ja'afar di sini, sebelum mereka membuat laporan polis. Sebelum itu, Qurratnaini, pelajar jurusan kejururawatan bersama seorang rakannya menaiki komuter dari stesen keretapi Seremban pada kira-kira pukul 9.15 pagi untuk ke KL Sentral. Mereka tiba di stesen itu di Kuala Lumpur pada kira-kira pukul 10 pagi.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails